Сергію Пелешку –
60!
Сергій Пелешок – майстер спорту СРСР з
автоспорту (1990 р.).
Президент Рівненського автомотоклубу
(РАМК), директор АК „MIR” (Рівне).
17-разовий чемпіон України у 6
дисциплінах автомобільного спорту (перший Чемпіонський титул завоював у 1985
р., 17-й – у 2017 р.).
Досягнення:
Автомобільне багатоборство:
Срібний призер Чемпіонату СРСР у командному
заліку у складі збірної УРСР 1985 р.
Бронзовий призер Чемпіонату СРСР у командному
заліку у складі збірної УРСР 1989 р.
7-разовий Чемпіон України з автомобільного
багатоборства (6-разовий Чемпіон України в особистому заліку 1985-1990 рр.; Чемпіон
України у командному заліку 1985 р. у складі збірної Ровенської області).
Автослалом:
Перший Чемпіон незалежної України в особистому
заліку 1998 р.
Дворазовий Чемпіон України у командному заліку 1998
р. [(Чемпіон України, клуб РОАК „АВТО-95” (Рівне) (залік територіальних
автомобільних клубів); Чемпіон України, команда АК „MIR”
(Рівне) (залік клубних команд)].
Дворазовий срібний призер у командному заліку 1999
р. [клуб
РОАК „АВТО-95” (Рівне) (залік територіальних автомобільних клубів); команда „MIR-ЛІОНЕКС ТІМ” (Рівне) (залік клубних команд)].
Бронзовий призер в особистому заліку 1999 р.
Чемпіон України у командному заліку 2017 року, MIR-Автоспідвей
(Рівне), менеджер команди.
Кільцеві
автогонки:
Чемпіон України 1996 р.
Гірські
гонки:
Дворазовий Чемпіон України 2001 р.
Трекові
автогонки:
Дворазовий чемпіон України 2001 та 2003 рр.
Ралі на
серійних автомобілях:
Чемпіон України 2000 р.
Дебют Сергія Пелешка у чемпіонаті СРСР з
автобагатоборства відбувся у 1985 році. Того року він вперше завоював звання
чемпіона України в особистому та командному заліках. У складі збірної України,
основу якої постійно складали автогонщики Ровенської області, він стартував у
Казані. Чемпіонат Радянського Союзу проходив 4 дні, з 18 по 21 липня 1985 року.
Спортсмени змагалися у шести дисциплінах: швидкісне маневрування, економія
водіння, слалом, стрільба, плавання та легкоатлетичний крос.
Положення про чемпіонат передбачало три автомобільні
дисципліни: швидкісне маневрування на паралельних трасах на двох автомобілях,
паралельний слалом на ділянці асфальтованої дороги та економічне водіння.
У змаганнях виступили 72 гонщики з 14 республік (не було
лише представників Таджицької РСР) та міст Москви і Ленінграда. У командному
заліку кожна команда була представлена 4 спортсменами.
Дебютант виступив вдало, посівши загальне 6-е місце (912.1
очок). Перші 5 місць завоювали гонщики РСФСР. Чемпіоном країни став Юрій
Чугунов (Казань) – 885.6 очок, котрий за місяць до цього на чемпіонаті РСФСР у
Батайську (Ростовська область) був лише 13-м, срібну нагороду завоював бронзовий
призер чемпіонату РСФСР 1985 року Олександр Савкін (Красноярськ) – 891.2, бронзовим
призером став Герман Стінський (Казань) – 901.9. Четверте та п’яте місця посіли
чемпіон РСФСР 1985 року Євген Дьяконов (Челябінськ) – 903.5 очок і Микола
Марков (Комі АРСР) – 909.0 очок. Ніхто і не сумнівався, що росіяни, і казанці
серед них, так вдало виступлять в себе вдома.
По дисциплінах результати Сергія Пелешка виглядають таким
чином: швидкісне маневрування – 6-е місце, економічне водіння – 18-е, слалом –
10-е, стрільба – 12-е, плавання 100 м – 19-е, легкоатлетичний крос 3000 м – 5-е.
Новинкою чемпіонату було і те, що для спрощення
суддівства було прийнято рішення замість штрафних очок застосовувати у вигляді
покарання повторні спроби виконання вправ та штрафні кола (як у біатлоні). А
кінцевий результат визначатиметься по часу проходження всієї дистанції.
Система визначення місць у багатоборстві також була
змінена на чемпіонаті у Казані. Кінцевий результат кожного учасника виводився
відразу після його фінішу, як у раллі. Особисті результати визначалися за
найменшою сумою очок, нарахованих у всіх видах автомобільного багатоборства.
У швидкісному маневруванні, слаломі, легкоатлетичному кросі та плаванні
підсумковими були очки, нараховані за чистий час, в економічному водінні – очки
за суму часу в секундах та витрата бензину у грамах. У стрільбі заліковими були
очки різниці між максимально можливою та вибитою кількістю очок.
В Казані змагання автобагатоборців вперше були оснащені
електронно-обчислювальною технікою, що давало можливість отримувати оперативну
інформацію про результати кожного учасника, як в окремих дисциплінах, так і в
цілому. Спортсмени змагалися на автомобілях ВАЗ-2105, підготовлених майстрами
об’єднання „Віхур” (Таллін).
Збірна України, до складу якої входили ровенські гонщики
Тарас Антипов, Олександр Кабанов та Сергій Пелешок, а також Володимир Насон з
Києва, стала срібним призером чемпіонату (3882 очок), пропустивши вперед лише
збірну РРФСР (3605.6 очок). Бронзу завоювали автогонщики збірної Ленінграда (3910.7
очок), у складі якої був і Юрій Ничипорук. Він в особистому заліку посів 10-е
місце, вигравши змагання плавців. Пізніше спортивні шляхи Сергія Пелешка і Юрія
Ничипорука неодноразово перетиналися. Особливо це проявилося, коли Сергій
Пелешок став проводити змагання з автоспідвею, і команда з Санкт-Петербурга
неодноразово виступала в Україні, а наші спортсмени стартували на мототреку у
Сосновому парку Північної Пальміри.
Тоді, у 1985 році, Сергій Пелешок вперше виконав норматив звання майстра спорту СРСР. Проте отримав його лише з п’ятої спроби, 5 років (1985-1989 рр.) поспіль підтверджуючи це право. Тільки 30 січня 1990 року йому було присвоєно звання майстра спорту СРСР з автомобільного спорту:
А сьогодні, 6 березня 2018 року, Сергію Григоровичу
ПЕЛЕШКУ, виповнилося 60 років! Я щиро вітаю нашого уславленого майстра автомобільних
трас з ювілеєм! Бажаю йому міцного здоров’я, успіхів у всіх справах, нових
перемог у житті та спорті!!!
Немає коментарів:
Дописати коментар